«8 липня готівка офіційно “покинула” салон громадського транспорту (https://traffic.zt.ua/index.php?newsid=111), давши дорогу виключно безготівковим способам оплати за проїзд».
Приблизно такий був би заголовок у допису, якщо б “реформа” скасування готівкової оплати в салоні громадського транспорту реально спрацювала
На практиці ж ми маємо те, що від готівкового розрахунку позбавився лише комунальний перевізник. Приватні автобуси як брали за проїзд готівкою, так і продовжують це робити зараз.
Як наслідок — частина пасажирів, які розраховувалися виключно готівкою, просто пересіли з тролейбусів на маршрутки і ЖТТУ вкотре втратив частину свого доходу.
Оператор АСООП СітіКард пропонує альтернативу у вигляді купівлі разових QR-квитків на зупинках, але про те, на скільки це “зручно” ми вже писали (https://t.me/tytemisto/144) майже пів року тому.
А які б могли бути альтернативи?
Гарний приклад в цій сфері подає Львів.
У Львові, у кожній одиниці міського транспорту біля водія встановлена спеціальна каса, яка реєструє всі готівкові транзакції в єдиній системі АСООП та видає квиток пасажиру, який є фактом його оплати проїзду.
Квиток потрібен для того, щоб вести облік пасажирів та у разі перевіркою службою контролю, показувати, що цей пасажир сплатив за проїзд.
І служба контролю відіграє в цьому механізмі не останню роль
Саме її наявність гарантує те, що водій буде зобов’язаний видати квиток пасажиру. В іншому випадку, перевізника, який працює на цьому маршруті позбавлять компенсацій від міської ради та накладуть штраф за порушення умов договору.
В цій системі виграють всі: пасажир може оплатити проїзд зручним для нього способом; перевізник має точне розуміння всіх своїх доходів; міська рада отримує повну інформацію про кількість пасажирів, що дозволяє їй більш точно планувати розвиток своєї транспортної мережі.
ФОТО: Львівська міська рада/Роман Балук
Телеграм-канал «Тут є місто».