Минулих вихідних, на громадський асамблеї, житомирянам був показаний концепт нової схеми організації дорожнього руху на вулиці Київській.
По тому що видно на фотографіях і зі слів учасників асамблеї, головна ідея нової схеми руху наступна:
Зробити вулицю односторонньою для приватного автотранспорту починаючи з перехрестя Небесної Сотні/Київська і до Автовокзалу.
Рух зі сторони Автовокзалу і до Центру планують організувати паралельним вулицями — Грушевського, Гоголівська, тощо.
Додати виділенні смуги для руху громадського транспорту в обидвох напрямках.
Поєднати смугу для руху громадського транспорту з велосмугою.
По аналогії з тим, як це зроблено на вул. Театральна (де ГТ і велосипедисти можуть спільно рухатися виділеною смугою)
А тепер трохи подумаємо над цим всім
Односторонність. Як на мене, то це шкідлива пропозиція, яка несе більше проблем, ніж вирішує їх. Чому так? Бо односторонній рух на основній магістралі міста призведе до суттєвих змін в моделі руху автотранспорту містом.
Водії почнуть шукати альтернативні маршрути руху для себе і неочікувано для влади, ми будемо спостерігати за виникненням заторів там, де їх раніше ніколи не було.
Чи вирішить односторонність Київською проблему заторів на ній? Можливо. Але чи є обмеженість смуг руху і т.п. головною причиною заторів на цій вулиці? Спойлер-спойлер — ні.
Основна причина заторів на Київській — повороти на перехрестях та хаотичне паркування на смугах руху транспорту.
Саме ці речі змушують транспортні потоки зупинятися та хаотично змінювати смуги руху, що також впливає на пропускну здатність вулиці. А як же ж це можна виправити?
Відповідь доволі проста — долучивши експертів з транспортного планування та відтестувавши всі можливі варіанти рішень за допомогою компʼютерного моделювання потоків
Компʼютерне моделювання потоків дозволяє змоделювати та відтестувати будь-яку організацію дорожнього руху та на змодельованому прикладі побачити всі плюси та мінуси тієї чи іншої схеми ОДР.
Може в районі автовокзалу потрібно зробити круговий рух? А десь заборонити поворот наліво? Десь додати парковку? Чи заборонити виїзд з ТЦ? На всі ці питання здатна дати відповідь комп’ютерна модель.
Смуги руху для громадського транспорту. Виключно позитивна річ, яка вже давно напрошувалася на впровадження. Основних проблем тут 2:
– Смуги руху будуть починатися з ЦУМу і до Автовокзалу, хоча потреба в них є на всій протяжності Київської через постійні затримки руху транспорту в години пік;
– Якщо не прибрати з Київської всі маршрутки, які дублюють електротранспорт, ми будемо спостерігати за тим, як в “гонитві за пасажирами”, автобуси приватних перевізників будуть в наглу “шашковать”, змінюючи смуги руху та заважаючи приватному транспорту рухатися вулицею.
Тому всі дублюючи маршрутки потрібно або прибирати взагалі, або переводити на паралельну вулицю Грушевського.
Велосмуги. При наявності вільного простору на вулиці завдяки односторонності, влада не придумала нічого кращого за втулювання велосмуги на смугу для руху громадського транспорту.
Проблем тут знову дві — це банально небезпечно для велосипедистів; це буде призводити до затримок руху ГТ та постійних конфліктів “велосипед×автобус”.
Чому не можна спроектувати повноцінні велосмуги, які будуть фізично відділені як від авто, так і від пішоходів? Неясно…
Підсумовуючи
Намагання влади вирішити проблему заторів, пришвидшити громадський транспорт та зробити велоінфраструктуру це завжди добре. Але те, що концепцію нової організації дорожнього руху на Київській показують ось так “тишком-нишком”, не виносячи це питання на громадські обговорення та намагаючись через учасників громадської асамблеї “протиснути” її до впровадження — максимально ублюдська форма взаємодії влади та громади.
Єдине, що зараз нас рятує від впровадження неякісних ідей — війна.
Фото: Житомирська міська рада https://www.facebook.com/miskaradazt/posts/pfbid0cqNwBMALs69kiwHGH4Wnpe5wFKrQvP1Lhk2nDT79CCtRXcb4QFWJPSRPsF6RVHmml
Теж саме в Фейсбуці (https://www.facebook.com/tytemisto/)
Телеграм-канал «Тут є місто»

