Зустріч у форматі ворд-кафе пройшла для редакторів і журналістів з Житомирської, Сумської та Чернігівської областей. Підсумкове навчання окреслили під назвою «Партнерство заради стійкості: кооперація локальних медіа прикордонних громад».

Перед колегами виступив Іван Натикач, представник Національної ради з питань телебачення і радіомовлення у Житомирській області, розповівши про основні тенденції, які вимальовуються у медійному просторі області останніми роками. Про власні напрацювання розповіла Наталя Пахайчук, журналістка, шеф-редакторка Національної мережі гіперлокальних медіа Rayon.in.ua. Також доповідачка зосередила увагу присутніх на інноваціях у сфері журналістики, а це використання ШІ, монетеризація соціальних мереж, самостійна доставка газет до передплатників, формування впізнаваного стилю видання. Значну увагу приділила питанню чому варто брати на роботу в одну редакцію як молодь так і журналістів старшого віку. Говорила про обов’язковість корпоративної культури від процесу навчання, адаптивності до використання своєї історії як супер-сили.

Під час зустрічі журналісти обмінювались досвідом про роботу в гіперлокальних медіа, які вони представляють, обговорювали проблеми та виклики, які постали перед редакціями реформованих ЗМІ в період воєнного стану. Своїми роздумами поділився Михайло Мельник, редактор ємільчинської газети «Народна трибуна».

— Як громада реагує на наш контент? Чим якісніше наповнення, тим краще розкуповують «Народну трибуну», адже 70% газети продається вроздріб. Двояке враження від підтримки влади, бо в тій громаді, де газета виходить, комунікацію з чиновниками налагодити складно. В сусідній, Барашівській громаді, навпаки вже 7 років виходить «Барашівській вісник», всі наші ідеї підтримуються і активно реалізовуються. Також ми працюємо з колегами-журналістами з Хорошева і Пулин, налаштовуємо на співпрацю сусідів з Олевська. Головне, є ідеї та запит від читача на нашу газету, — каже Михайло Мельник.

З проблемою низького тиражу зустрілась «Коростишівська газета», більше знає редакторка видання Надія Меленець: «За період повномасштабного вторгнення наша редакція двічі закривалась. Змогли запуститись втрете, але втратили авдиторію, і хоча на ринку вже два роки, є люди, які не знають, що ми працюємо. Також не маємо належного фінансування, а це потоки від читача, реклами. Коли з літа постало питання про повне закриття газети, ми знайшли комунікацію з очільником громади Юрієм Денисовцем. Заключили договір на висвітлення діяльності, нині розповідаємо про проходження сесій і виконкомів, про питання фінансування громади та офіційні заходи. Шукаємо шляхи розвитку по старостинських округах, їх у нас 28 сіл і одне місто. Є велика проблема — неякісна доставка «Укрпоштою» газети до передплатника. Тому ми самі виходимо на прямий контакт з читачем, маємо проєкти: «переплата без посередника», «електронна газета», «газета в твоєму смартфоні». Намагаємося крокувати в ногу з часом, додаючи інновації до друкованого видання. Пустили фейсбук сторінку, де щотижня розміщаємо рілси про нашу газету, — розповідає пані Надія і додає. — «Коростишівська газета» є обличчям минулого краю, нашою культурною спадщиною. В редакції зберігається архів випусків з 1944 року! І це має продовжуватися, — переконана редакторка.

Підсумком навчання стало пропрацьовування медійниками ідей майбутньої співпраці та можливостей виходу з кризових ситуацій.

Додамо, що проєкт «Створення партнерства локальних медіа для стабілізації та спільного розвитку» здійснювала ГО «Асоціація професійних журналістів та рекламістів Житомирщини» в партнерстві з ГО «Сумський прес клуб» та Медіа центром «Моє місто» (Чернігів) за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

Коментувати
Share.
Leave A Reply

Exit mobile version