П’ятниця, Вересень 20

Малинська міська, Миропільська та Народицька селищні ради наразі працюють над створенням Стратегії громад на період до 2027-го року. Що таке Стратегія розвитку громади, як документ і наскільки важлива його роль у житті громади – про це багато хто раніше й не здогадувався. Залучення фахових експертів, які мають змогу консультувати, супроводжувати, асистувати процесу створення та написання Стратегії розвитку громад, суттєво покращує ситуацію із кінцевим результатом. У Малині, Народичах та Мирополі проекти Стратегії розвитку кожної із громад готувалися спільними зусиллями створених у громадах робочих груп та експерта ГО «Ендшпіль», кандидата наук з державного управління Тетяни Тимошенко. Така співпраця була передбачена програмою проекту «Підтримка стратегічного планування розвитку територіальних громад Рівненської, Житомирської та Полтавської областей», а реалізація проєкту стала можливою завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через масштабний Проєкт USAID «ГОВЕРЛА».

Сьогодні робота над проектом Стратегії розвитку Миропільської, Малинської та Народицької громад наближається до свого фінішу. Оприлюднені проекти Стратегій розвитку громад наразі запропоновані до громадських обговорень. Зміст Стратегії розвитку кожної із громад на період до 2027-го року вже сьогодні став предметом уваги найширшої громадськості, яка висловлює зацікавленість низкою положень, інформаційних таблиць, підсумками проведеного SWOT-аналізу, конкретними проектами, які пройшли етап вивчення, обговорення та були запропоновані, як оперативні цілі і як складові частини напрацьованих варіантів Стратегії розвитку усіх трьох громад. За словами експерта Тетяни Тимошенко, у кожній із громад, із якими вона співпрацювала упродовж тривалого часу, темпоритми із розробки, систематизації, аналізу отриманої та залученої інформації, процеси збору пропозицій і проектів були аналогічно тотожними. Хоча характер співпраці, наприклад, влади та громадськості у кожній із громад мав свою специфіку. Наприклад, керівник відділу економіки Народицької селищної військово-цивільної адміністрації Олена Чіпак зазначила, що процес напрацювання і створення кожного розділу Стратегії розвитку Народицької громади на період до 2027-го року став важливим чинником реабілітації та відродження громадсько-політичного життя у Народицькій громаді після періоду окупації російськими військами значної частини території громади у березні квітні 2022-го року. Залучення до складу Робочої групи із напрацювання проекту Стратегії розвитку майже чотирьох десятків фахівців-виробничників, підприємців, краєзнавців, громадських активістів спричинив потужний резонанс у суспільному житті Народицької громади, акцентував увагу на багатьох показниках, що характеризують економічний, демографічний, туристичний потенціал Народицької селищної ради, а також можливості та запаси природних ресурсів регіону, який найбільше на Житомирщині постраждав від наслідків аварії на ЧАЕС у квітні 1986-го року. За словами Миропільського селищного голови Світлани Власюк, процес напрацювання, систематизації і вивчення величезного масиву інформації, яка лягла в основу написання Стратегії розвитку Миропільської громади на період до 2027-го року, призвів до потужного та масштабного сплеску громадської ініціативи, що допомогла учасникам Робочої групи із складання Стратегії розвитку залучити до розгляду та обговорення більше сорока проектів, які було взято до уваги і в більшості випадків запропоновані до реалізації упродовж найближчих чотирьох років. Більше того, визначивши одну із найбільших проблем у процесі реалізації запропонованих і внесених до положень Стратегії розвитку проектів, Миропільська селищна рада вже за кілька місяців (весною 2024-го року) направляє на навчання двох своїх працівників, які пройдуть курс експрес-підготовки із проектного менеджменту. Малинська громада, яка продемонструвала дуже потужний процес збору та залучення проектних ідей, вже зараз, на етапі створення Стратегії розвитку до 2027-го року, демонструє просто грандіозний потенціал місцевого бізнесово-підприємницького середовища, яке власне й виступило головним локомотивом у процесі напрацювання Стратегії розвитку Малинської громади на період до 2027-го року.

Безумовно, громадське обговорення та громадські слухання, які розпочато всередині січня і які фінішують аж на початку березня 2024 року, зможуть внести додаткові пропозиції, зауваження та деталі, які мають можливість і безумовне право стати складовою частиною Стратегії громад на період до 2027-го року. Однак головне завдання процесу громадського обговорення (і громадських слухань) вже запропонованих проектів, напрацьованих і підготовлених Стратегій розвитку громад, полягає у тому, аби мешканці громади краще, предметніше, наочніше уявляли, знали і розуміли завдання і складові компоненти Стратегії розвитку громад на період до 2027-го року. Бо тільки розуміння якомога більшою частиною мешканців громади завдань вже затвердженої Стратегії розвитку може стати важливою запорукою майбутньої взаємодії влади та громади на етапі її (стратегії)практичної реалізації. Знову ж таки, чим глибшою, ширшою, загальнішою чи навіть тотальнішою є участь громадськості у процесі напрацювання і створення Стратегії розвитку громади на період до 2027-го року, тим більше шансів і можливостей буде для того, аби Стратегія розвитку громади на період до 2027го року залишилась таким же стратегічним орієнтиром для наступної депутатської каденції і загалом – для місцевої влади на період тривалої перспективи.

Ця публікація підготовлена ГО «Ендшпіль» в рамках проєкту «Підтримка стратегічного планування розвитку територіальних громад Рівненської, Житомирської та Полтавської областей» та стала можливою завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цієї публікації не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.

Коментувати
Share.
Leave A Reply

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Exit mobile version