П’ятниця, Жовтень 18

Про це свідчать результати четвертої хвилі дослідження «Стратегії адаптації культури та креативних індустрій до умов війни», проведеного УКФ у червні 2024 року.

Головними перешкодами розвитку української культури під час війни є відсутність стабільної державної фінансової підтримки та низький рівень оплати праці у культурній сфері. Про це свідчать результати четвертої хвилі дослідження «Стратегії адаптації культури та креативних індустрій до умов війни», проведеного Українським культурним фондом у період з 13 червня по 30 червня 2024 року. 

Опитування показало, що оцінка стану української сфери культури не зазнала суттєвих змін у порівнянні з попередніми хвилями дослідження. Так, переважна більшість респондентів зазначають, що нині стан культури задовільний (41,3%) або поганий (41,1%), 5,7% називають його добрим.

Як і раніше, найменш відчутною, на думку опитаних, є підтримка культурної від бізнесу (71,1%), центральних органів влади (67%) та місцевих органів влади (62,3%). Натомість найбільш помітною для респондентів стала допомога від міжнародних організацій, волонтерів і громадських організацій — 40%, 26,9%, 26% відповідно.

Серед вищеперерахованих факторів, які, на думку респондентів, гальмують розвиток культурної галузі України, є низький рівень оплати праці (61,6%) та низька якість освіти у сфері (25,5 %). Дещо більше уваги респонденти звертають на кадрові проблеми (40,1%). Цей показник зріс на 5,7%, порівнюючи з третьою хвилею дослідження. Серед інших названих перешкод розвитку української культури: відсутність державної стратегії розвитку культури, корупція, бюрократія, застарілі підходи у сфері управління культурними інституціями.

Дослідження УКФ вкотре засвідчило стабільно високий запит організацій культурної сфери на державну грантову допомогу. Ідеться як про гранти на розвиток діяльності (62,8 %), так і про гранти на культурно-мистецькі проєкти (66,7 %). Ці показники дещо зросли у порівнянні з попередньою хвилею дослідження. 

Також організації потребують більшої компенсації зарплат, промоції за кордоном та спеціального податкового режиму. Натомість потреба в освітніх програмах, тренінгах, консультаціях дещо знизилася. Серед тих, хто обрав варіант «інше», провідну позицію зайняла можливість бронювання працівників.

Докладно з результатами четвертої хвилі дослідження УКФ «Стратегії адаптації культури та креативних індустрій до умов війни» та їх порівняннями з результатами трьох попередніх хвиль можна ознайомитися за посиланням.

УКФ_ЩОДНЯ

Коментувати
Share.
Leave A Reply

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Exit mobile version