Четвер, Вересень 19

Цією публікацією ми розпочинаємо цикл інтерв’ю про мікробізнес. В об’єктиві цієї рубрики успішні представники мікробізнесу. Люди, які у робочий час намагаються прогодувати свої родини, а поза ним наближають Перемогу. Ті самі, яких, на думку ідеолога податкової реформи Данила Гетьманцева, «використовують для податкової оптимізації». Зрозуміло, що пана Гетьманцева переконати у протилежному може тільки сам пан Гетьманцев. Однак щоб адекватні люди змогли скласти об’єктивне власне враження про мікробізнес, ми започатковуємо цю рубрику.

Героєм першого інтерв’ю є житомирянин Максим Тимощук. Він є власником кав’ярні «Кавоманія» на Хлібній, 25. Бесіду з ним журналістка «Житомир Щодня» Євгенія Юрченко проводить під час чергового відключення світла. В цей час у кав’ярні відвідувачів майже немає. Хіба поодинокі, які не знають, чи не помічають відсутності світла. Максим витирає рушником руки, користуючись блекаутом, щоб зробити те, що не встиг між відвідувачами. А тут ми…

Максиме, поки відсутнє світло, ми перечікуємо цей період у вашій затишній кав’ярні по Хлібній, 25 у Житомирі, освіжаючись прохолодними напоями. Скажіть будь ласка, коли саме ви відкрили цей заклад?

‒ Точно пам’ятаю. Це було 19 березня 2019 року.

Звідки така точність? 19-19, це якась нумерологія?

‒ Просто так співпало. До цього у кав’ярні по Хлібній, 25 були інші власники. Однак через життєві перипетії вони тимчасово виїхали за кордон, тож вирішили здати своє кафе в оренду.

До мене тут був інший орендар.

(На цьому моменті до кав’ярні заходять два молоді чоловіка. Замовляють каву, однак наш співрозмовник просить пробачення, перериває інтерв’ю і пояснює клієнтам, що не може зробити їм каву через тимчасову відсутність електроенергії).

Його спроби, на жаль, не увінчалися успіхом. Тоді я запропонував взяти в оренду кав’ярню. Як зараз пам’ятаю, це було на початку березня. Ми про все домовилися із власником десь на початку місяця. А далі я мав 19 днів на те, щоб стартувати…

Чому саме кав’ярня?

‒ Однією з моїх спеціальностей є «технолог харчового виробництва». У молоді роки працював барменом. Десь 5 років. Відтоді люблю спілкуватися з людьми.

«Кавоманія» це твій перший бізнес-проект?

‒ Так. І вдалий. Та кількість відвідувачів, яка була до цього, і яка є зараз, це велика різниця. Можливо, просто вчасно. Тому що сьогодні у багатьох людей стрес, і вони хочуть поспілкуватися. А наш заклад це про спілкування також…

(До кав’ярні заходить дівчина. Вона терпляче чекає, допоки господар кафе поспілкується із журналістами. Однак Максим перепрошує, підходить до потенційної клієнтки і пояснює, що є проблема зі світлом, тому кава буде після закінчення блекауту. Далі він повертається до нас.)

А що відвідувачі найчастіше купують у вашому кафе?

‒ Все залежить від сезону. Але переважно купують напої з молоком. У нас досить широкий асортимент. Як фірмові, так і традиційні…

А що з холодними напоями?

‒ Ну тут у нас теж доволі широкий вибір… Є кава з соком, є з газованими напоями, з морозивом… В основному замовляють «джміль», «вишневий поцілунок». Чоловіки здебільшого купують «еспресо-тонік».

Як вдається триматися на плаву і витримувати конкуренцію? У нашому місті багато кав’ярень…

‒ Переважно це через асортимент та комунікацію із клієнтами. Крім кави ми також робимо кондитерські вироби. Я сам їх роблю. І люди про це знають. Але найголовніше це постійно змінюватися і рухатися вперед. Пропонувати більше, ніж твої конкуренти.

Вся «кондитерка», за твоїми словами, власного виробництва. Де береш рецепти?

‒ Частина з них класика. А частина. Не забувай, я ж маю профільну освіту. Експериментую, замінюю деякі інгредієнти…

Для того, щоб бути на плаву, потрібно мати власний почерк. Якою є родзинка твого кафе?

‒ У кондитерському меню кафе є паштельки (паштель денато) з португальської кухні. Це випічка з листкового тіста із різновидом заварного крему. Ще одна «фішка» ‒ італійська сафіоні із сиром рікота. Ну і ще одне ноу-хау це маковий бісквіт із цитрусовим курдом.

Ну з цим розібралися. Але нині такий час, що щохвилини доводиться боротися із якимись викликами. Які з них для вас найбільш актуальні?

‒ Найбільше вадять проблеми зі світлом. Постійно шукаємо виходи з ситуації. Можна було би використати генератор, але… Наша локація змушує рахуватися з думкою сусідів, а в нашому випадку це багатоповерховий будинок. Тому генератор може заважати своїм шумом. Плюс такий варіант нерідко вадить нашим клієнтам. Але ми налаштовані на позитив та вирішуємо ці проблеми.

Що можеш побажати тим, хто лише починає свій бізнес?

‒ Терпіння і руху вперед. Бо коли починаєш пробуксовувати і стояти на місці, тебе випереджають. І тоді ти починаєш фантазувати, вигадувати щось нове, проявляти творчість.

Поза бізнесом які маєш хобі?

‒ Маю захоплення, яке допомагає бізнесу. Це бджолярство. Власноруч виготовлений мед використовую у коктейлях та випічці. Мій дід, нині покійний, цим займався. Я скептично до цього ставився, але потім спілкувався із друзями, колегами, завершив курси навіть спеціальні при колишньому агроуніверситеті.

Інтерв’ю провела Євгенія Юрченко.

Коментувати
Share.
Leave A Reply

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.

Exit mobile version