Четвер, Травень 22

Заплановане підвищення вантажних тарифів Укрзалізниці на 37% може коштувати українській економіці десятки мільярдів гривень. Про це свідчать дані дослідження ДП «Укрпромзовнішекспертиза», яке оприлюднили представники промисловості, зокрема й групи «Метінвест».

Експерти називають це рішення критичною загрозою не лише для великого бізнесу, а й для економіки України в цілому, яка вже працює в умовах війни, обмеженого експорту та інвестиційного голоду.

Що пропонує УЗ?

«Укрзалізниця» подала на погодження до Міністерства інфраструктури проєкт підвищення тарифів на вантажні перевезення на +37%. Компанія мотивує своє рішення необхідністю оновлення інфраструктури, підвищення зарплат та забезпечення безпеки руху в умовах воєнного часу.

Однак, як виявляється, така «терапія» може стати для економіки не порятунком, а ще одним ударом.

Якими будуть наслідки?

За даними дослідження «Укрпромзовнішекспертизи», наслідки будуть відчутними на всіх рівнях:

  • Падіння ВВП на 1,18% або –95,8 млрд грн
  • Скорочення експорту на 2,95% або –97,8 млрд грн
  • Зменшення перевезень на –27 млн тонн/рік
  • Скорочення виробництва продукції – –23 млн тонн/рік

Найбільші втрати очікують у ключових галузях:

  • Металургія: падіння на –6,9%
  • Гірничодобувна промисловість: –5,3%
  • Виробництво будматеріалів: –4,2%

Вартість перевезення одиниці продукції зросте на 26–31%, залежно від категорії вантажу.

Коментарі з ринку

На думку представників «Метінвесту», ціна питання надто висока, а саме підвищення тарифів вдарить по конкурентоздатності української продукції на світових ринках.

«Ми вже працюємо у вкрай складних умовах. Підвищення тарифів на перевезення — це черговий удар по промисловості, яка формує левову частку валютних надходжень країни», — наголосили в компанії.

Інші гравці ринку зазначають, що такі дії стимулюватимуть скорочення виробництва, а значить — і податкових надходжень до бюджету.

Замість післямови

У той час, коли Україна бореться за кожну інвестицію, кожну гривню експорту та кожне робоче місце, підвищення тарифів на залізничні перевезення виглядає як економічне самогубство, замасковане під «реформу». Уряд і профільне міністерство мають якнайшвидше переглянути ці наміри, щоби не зробити країні ведмежу послугу в найскладніший період її сучасної історії.

Коментувати
Share.
Leave A Reply

Exit mobile version