Житомирська обласна бібліотека для дітей та юнацтва за підтримки управління культури та туризму ЖОВА всьоме організувала і провела Бібліотечний форум. Подія проходила у змішаному форматі (офлайн та онлайн), до якої долучилось понад сотню учасників з області, а це бібліотекарі, письменники, педагоги, психологи, представники громадського сектору та державних інституцій.
Спілкувалися на тему «Єднання знань і спільнот: дитиноцентризм, людиноцентризм, ветераноцентризм». — У названих трьох напрямках зосереджена головна діяльність працівників Житомирської обласної бібліотеки для дітей та юнацтва, — зазначила під час вітального слова в.о.директора книгозбірні Лариса Мозгова. — Сьогодні ми хочемо поділитися з учасниками форуму своїми напрацюваннями, розробками і стратегіями подолання викликів, які зумовлені часом.
Дитячі письменники Світлана Штатська (Гресь), Віктор Васильчук і Світлана Соболевська розмірковували про роль книги і автора у створенні оптимальних умов для саморозвитку кожної дитини, врахуванні її індивідуальних здібностей та інтересів.
— Зараз найбільш важливим є те, щоб діти почувалися захищеними. Бо дитинство минає, а діти граються у ці війну, не завжди усвідомлюючи небезпеку. Нам потрібно їх убезпечити, дати можливість жити в надійному світі, — сказала Світлана Штатська. — У своїх книгах я намагаюся дозволити дітям доторкнутися до гарного світу, можливо не завжди реалістичного, бо пригоди вигадані, але приємного, щоб вони могли посміхнутися, поговорити про це з батьками і дізналися щось приємне.
Віктор Васильчук, розмірковуючи про натхненників зазначив, що йому допомагають писати дружина і донька, а ще домашні улюбленці. Шанувальники творчості письменника легко впізнають пухнастих компаньйонів у героях його книг. Світлана Соболевська ґрунтовно проаналізувала дизайн сучасної дитячої книжки, підкресливши пануючий останніми роками мінімалізм.
Також під час форуму піднімали питання інклюзії, ментального здоров’я, говорили про роботу з ветеранами та про роль бібліотек у формуванні мовної й культурної політики держави.














