Перейти до вмісту
Close Menu
Житомир ЩодняЖитомир Щодня
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Telegram RSS WhatsApp YouTube
    Житомир ЩодняЖитомир Щодня
    Неділя, Листопад 23
    • Війна
    • Гроші
    • Політика
    • Культура
    • Антифейк
    • Події
    • Про нас
    • Реклама
    Житомир ЩодняЖитомир Щодня
    Home»Новини»Скільки коштує відновити закриту трамвайну мережу?
    Новини

    Скільки коштує відновити закриту трамвайну мережу?

    editorАвтор: editor14.05.2025Коментарів немає2 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Поширити
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Трамвайна мережа в Льєжі (Бельгія) з’явилася ще наприкінці 19-го століття. Це було одне з перших міст в Бельгії з електричним трамваєм.

    Але відсутність інвестицій в мережу, проблеми з концесійними договорами і загравання з темою автомобілізації поставили на системі хрест.

    Останні вагони зійшли з лінії в 60-х, що ознаменувало повне закриття трамвайного руху в місті.

    Влада намагалася дати альтернативу у вигляді тролейбусу та навіть метрополітену

    Тролейбусний рух не сильно зміг пережити трамвай, а всі намагання побудувати метро закінчилися лише побудовою декількох сотень метрів тунелів в які вбухали 22 млн євро, але так і не змогли вести в експлуатацію.

     “Автомобілецентричність” не сильно змогла покращити ситуацію з міською мобільністю

    Після закриття магістрального громадського транспорту та значного росту автомобілізації, центральна частина міста почала потерпати від перманентних заторів.

     Перші ідеї відновити трамвай з’явилися на початку 90-х

    Такі громадські організації як Qualité Liège (Льєж за якість) почали активно виступати за відновлення трамваю.

    Активна позиція громадськості та якісна адвокація потреби в трамваї призвели до того, що вже в 00-х почалися плани з відновлення трамвайної мережі.

     Побудова трамвайної мережі з нуля зайняла дуже багато часу та коштів

    Планування і будівництво трамвайної мережі зайняло без малого 17 років, а загальна вартість будівництва лінії довжиною 11,7 км + побудова депо + закупівля нових трамваїв склала рекордні 550 млн євро!

    Нечувані гроші навіть для такої багато країни як Бельгія.

     З цього всього для нас можна винести лише один підсумок — трамвай в Житомирі необхідно зберегти і розвивати!

    У нас вже є вся необхідна система для побудови якісного магістрального транспорту в місті. Її необхідно лише модернізовувати та розвивати.

    У Житомира немає ні десятків років на “експерименти” з мобільністю, ні сотень мільйонів євро на виправлення популістичних дій політиків.

    Дуже важливо донести цю думку до громадськості та вимагати від політиків реальних дій, а не демагогій!

     Якщо вам цікаво почитати більше про трамвай в Льєжі то ось вам пачка матеріалів на цю тему

    1. Матеріал від Асоціації “Енергоефективні міста України” (https://enefcities.org.ua/novyny/u-belgiyskomu-misti-lyej-vidnovyly-tramvaynu-mereju-yaku-rozibraly-u-1967-rotsi/ )

    2. Стаття про Льєжський трамвай на Вікі (https://fr.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Li%C3%A8ge )

    3. Стаття бельгійського ЗМІ про порівняння ціни на будівництво трамваю у Льєжі та у містах Франції (https://trends.levif.be/a-la-une/mobilite/pourquoi-le-tram-de-liege-coute-t-il-trois-fois-plus-cher-quen-france/ )

     Ville de Liège/Хмарочос (https://hmarochos.kiev.ua/2025/05/07/u-belgijskomu-lyezhi-zapustyly-pershyj-tramvaj-cherez-majzhe-60-rokiv-foto/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAYnJpZBExMW1ueGZBcTdVb2s2WW9QWgEe68VX5LvPvMI51uvPIJ9lwkCcXb2doVekm0jRjEUhrvAQG5EcqzoLljlWsxs_aem_javBfC6RJaU3-g7v0lD40g ); Enekorga, Sigorix/Wiki (https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_L%C3%BCttich ); Катерина Лозовенко/АЕМУ  (https://enefcities.org.ua/novyny/u-belgiyskomu-misti-lyej-vidnovyly-tramvaynu-mereju-yaku-rozibraly-u-1967-rotsi/ ).

    Телеграм-канал «Тут є місто».

    Коментувати
    Житомир Житомирська міська рада ЖТТУ Культура Трамвай Транспорт Україна
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    editor

    Схожі матеріали

     Слідчі просять відгукнутися свідків ДТП з травмуванням велосипедиста в Любарській громаді

    22.11.2025

    Помер український співак і співзасновник гурту «DZIDZO» Лесик Турко, — журналістка Марія Панчишин

    22.11.2025

    Житомиробленерго: Інформація про відключення 22 листопада

    22.11.2025

    Шановні жителі Житомирського району! Сьогодні буде чути вибухи

    22.11.2025
    Коментувати
    Leave A Reply Cancel Reply

    Вибір редакції

     Слідчі просять відгукнутися свідків ДТП з травмуванням велосипедиста в Любарській громаді

    22.11.2025

    Помер український співак і співзасновник гурту «DZIDZO» Лесик Турко, — журналістка Марія Панчишин

    22.11.2025

    Житомиробленерго: Інформація про відключення 22 листопада

    22.11.2025

    День Гідності та Свободи: шана незламним українцям

    21.11.2025
    Останні новини

    Шановні жителі Житомирського району! Сьогодні буде чути вибухи

    22.11.2025

    Оперативна інформація станом на 08.00 22.11.2025 щодо російського вторгнення

    22.11.2025

    Сьогодні Міжнародний день сина

    22.11.2025
    Facebook YouTube WhatsApp Telegram RSS

    Реклама: [email protected]

    Редакція: [email protected]

    Телефон: (098) 748-24-65

    Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється при вказуванні посилання (для інтернет-видань — dofollow гіперпосилання) на Житомир Щодня.

    Матеріали з поміткою «Реклама», «Прес-реліз» та в розділі «Споживач» публікуються на правах реклами.

    © 2025 "Житомир Щодня". Всі права застережено.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.