Перейти до вмісту
Close Menu
Житомир ЩодняЖитомир Щодня
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook Telegram RSS WhatsApp YouTube
    Житомир ЩодняЖитомир Щодня
    Субота, Листопад 1
    • Війна
    • Гроші
    • Політика
    • Культура
    • Антифейк
    • Події
    • Про нас
    • Реклама
    Житомир ЩодняЖитомир Щодня
    Home»Війна»Міноборони змінює порядок оформлення відстрочок: автоматизація, прозорість, Резерв+, без довідок
    Війна

    Міноборони змінює порядок оформлення відстрочок: автоматизація, прозорість, Резерв+, без довідок

    editorАвтор: editor31.10.2025Коментарів немає5 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Поширити
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    З 1 листопада 2025 року в Україні починають діяти нові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації. Вони спрямовані на підвищення прозорості, боротьбу з корупцією, спрощення процесу та перехід до цифрової системи оформлення.

    Зміни до постанови Кабінету Міністрів України №560 передбачають автоматичне продовження відстрочок, цифрову форму як основний спосіб оформлення, а також перенесення подання паперових документів до Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП).

    «Нові правила оформлення і продовження відстрочок роблять процес максимально прозорим. Водночас ми прибираємо зайві папери та звернення, щоб ТЦК могли зосередитись на завданнях мобілізації. Понад 600 тисяч відстрочок продовжаться без додаткових дій громадян і черг у територіальних центрах», — наголосив Міністр оборони України Денис Шмигаль.

    «Автоматичне продовження та цифровий формат усувають ризики зловживань і заощаджують час. Понад 80% відстрочок вже доступні для оформлення онлайн, більшість з них буде продовжуватись автоматично на основі даних, які вже є в держави. Сервіс подання документів на відстрочку буде доступний у будь-якому зручному ЦНАПі», — зазначила Оксана Ферчук, заступниця Міністра оборони з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.

    Міноборони пояснює, що змінилось та як діяти військовозобов’язаному, який має право на відстрочку.

    Ключові зміни

    1. Автоматичне продовження

    Всі відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не можуть змінитися з часом, будуть продовжуватись автоматично. Це робить процес прозорим, без потреби повторно збирати документи і подавати заяву.

    Відстрочки автоматично продовжуються для таких категорій:

    • люди з інвалідністю;
    • тимчасово непридатні до служби;
    • батьки трьох і більше дітей до 18 років;
    • батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
    • батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
    • ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
    • ті, хто доглядає за батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);
    • жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
    • студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;
    • наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки;
    • люди, чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час бойових дій чи під час дії воєнного стану;
    • родичі Героїв України, відзначених посмертно за мужність під час Революції Гідності;
    • особи, незаконно позбавлені волі через агресію РФ;
    • військові, звільнені з полону.

    2. Оформлення онлайн у Резерв+

    9 типів відстрочок вже можна оформити онлайн у застосунку Резерв+. Послуга доступна для таких категорій:

    • люди з інвалідністю;
    • тимчасово непридатні до служби (за наявності постанови ВЛК в електронному вигляді);
    • батьки трьох і більше дітей до 18 років в одному шлюбі;
    • батьки дитини з інвалідністю до 18 років;
    • батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;
    • ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;
    • жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;
    • студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;
    • наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки.

    Перелік буде розширюватись. Ще два типи відстрочок з’являться в застосунку найближчим часом. Отримати їх зможуть:

    • ті, хто доглядає за батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);
    • батько або мати, які самостійно виховують дитину до 18 років.

    3. Оформлення офлайн у ЦНАП

    Для тих, чий тип відстрочки ще не цифровізований, а також для тих, хто не користується смартфоном або має паперові документи й недостатньо даних у державних реєстрах, з 1 листопада можна подати заяву про відстрочку в будь-якому зручному Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).

    У такому разі адміністратор ЦНАП отримує та сканує документи й передає їх у електронній формі до відповідного ТЦК та СП для ухвалення рішення. Тобто ЦНАП є фронт-офісом приймання документів на послугу, а результат ухвалює ТЦК та СП.

    4. Осучаснення паперових довідок

    З 1 листопада 2025 року паперова довідка про відстрочку з мокрою печаткою не потрібна. Тепер основним підтвердженням відстрочки є електронний військово-обліковий документ у застосунку Резерв+.

    Якщо немає можливості скористатися застосунком, можна роздрукувати паперову версію. Отримати файл для друку можна:

    • у застосунку Резерв+;
    • через портал Дія;
    • за потреби – звернутися за роздруківкою військового документа до ТЦК та СП (або ЦНАП, якщо йдеться саме про документ з відстрочкою).

    До кінця жовтня ТЦК та СП приймають заяви за старим порядком. З 1 листопада подати заяву про відстрочку можна тільки через Резерв+ або ЦНАП.

    Як оформити відстрочку?

    Заяви подаються через застосунок Резерв+ або в ЦНАП (залежно від категорії відстрочки). 80% відстрочок можуть бути оформлені через мобільний застосунок Резерв+. З 1 листопада 2025 року ТЦК та СП більше не прийматимуть від громадян заяви про відстрочку.

    Якщо ви подали заяву за старою процедурою й ще не отримали результат про рішення, все одно повідомте відповідний ТЦК та СП.

    Як подати заяву про відстрочку, якщо не користуюсь Резерв+ або не зміг оформити в застосунку?

    Поцікавтесь, чи запроваджена послуга у вашому ЦНАП, та зверніться до адміністратора згідно з графіком роботи установи.

    Як дізнатись, чи отримав відстрочку, якщо не користуюсь Резерв+? 

    Адміністратор ЦНАП повідомить вас про результат розгляду заяви та зможе роздрукувати електронний військово-обліковий документ з відміткою про відстрочку.

    Якщо у відстрочці відмовлено і вам потрібен офіційний документ про це, він надійде на вашу електронну пошту або його можна отримати у ТЦК та СП з мокрою печаткою.

    Як відбуватиметься автоматичне продовження?

    Якщо ви вже оформили відстрочку і вона підпадає під автопродовження — нічого робити не потрібно. До кінця жовтня користувачі Резерв+, які мають відстрочку, отримають сповіщення про автопродовження.

    Зверніть увагу: якщо система не зможе підтвердити підставу (наприклад, через розірвання шлюбу або відсутність ваших даних у державних реєстрах), відстрочка не буде продовжена. Якщо все ж маєте підстави для відстрочки, спробуйте актуалізувати інформацію про себе в реєстрах.

    Що робити, якщо відстрочка мала автоматично продовжитись, але цього не сталося? 

    Ймовірно, у державних реєстрах не знайдено підтвердження підстав для продовження. У такому разі спробуйте актуалізувати інформацію про себе в реєстрах онлайн.

    Коментувати
    Politics війна з росією Житомир ЗСУ Нацполіція Російсько-українська війна ТЦК та СП Україна
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    editor

    Схожі матеріали

    Житомирський район: на пожежі травмувався чоловік

    31.10.2025

    Митці Житомирщини — серед стипендіатів Президента України у сфері культури і мистецтва

    31.10.2025

    Тріумф юних борців: дві бронзові нагороди на Чемпіонаті України

    31.10.2025

    Шановні житомиряни та гості міста!

    31.10.2025
    Коментувати
    Leave A Reply Cancel Reply

    Вибір редакції

    Міноборони змінює порядок оформлення відстрочок: автоматизація, прозорість, Резерв+, без довідок

    31.10.2025

    Шановні житомиряни та гості міста!

    31.10.2025

    Сів за кермо напідпитку та не переконався у безпечності маневру — наслідки не забарилися

    31.10.2025

    На Житомирщині підірвалися два автомобілі — п’ятеро загиблих, троє травмованих

    31.10.2025
    Останні новини

    Житомирський район: на пожежі травмувався чоловік

    31.10.2025

    Митці Житомирщини — серед стипендіатів Президента України у сфері культури і мистецтва

    31.10.2025

    Тріумф юних борців: дві бронзові нагороди на Чемпіонаті України

    31.10.2025
    Facebook YouTube WhatsApp Telegram RSS

    Реклама: [email protected]

    Редакція: [email protected]

    Телефон: (098) 748-24-65

    Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється при вказуванні посилання (для інтернет-видань — dofollow гіперпосилання) на Житомир Щодня.

    Матеріали з поміткою «Реклама», «Прес-реліз» та в розділі «Споживач» публікуються на правах реклами.

    © 2025 "Житомир Щодня". Всі права застережено.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.