Матеріал traffic.zt.ua
Рік назад змінилася система оплати проїзду в транспорті.
“Жовті” валідатори, які обслуговувало КП “Житомиртранспорт” зняли і на їх місце прийшли інші, нового оператора АСООП — “Сіті Кард Систем-Житомир”.
Чому взагалі змінився оператор АСООП?
Влада називала багато причин, ось декілька з них:
необхідність модернізації існуючої системи (а значить і додаткових бюджетних вливань на це);
відхід від “пов’язаної з РФ” фірмою, яка надавала технічну підтримку в обслуговувані обладнання;
Які “покращення” ми отримали?
міський бюджет витратив рівно 0 грн на закупівлю нового обладнання. Все робилося за рахунок нового оператору АСООП;
кошти на транспортну картку заходять з мінімальною затримкою (а не через 2-3 дні);
моментальне зняття грошей при оплаті банківською карткою (а не через 2-3 дні);
мобільний застосунок через який можна як оплачувати проїзд так і швидко поповнювати транспортну картку;
усі валідатори в транспорті стали приймати банківські картки і NFC (раніше в тролейбусах їх приймав лише 1 валідатор з 3);
Прибрали готівковий розрахунок з салону транспорту! (її замінили на паперовий QR-квиток, який потрібно купляти в терміналі на зупинці)
Що по мінусах?
абсолютно кривий мобільний додаток, яким неможливо користуватися (за те він є 🙂);
неможливо адекватно купити паперовий QR-квиток: потрібно купляти 2 квитки за раз (а це 30 грн); термінал не видає решти; термінали є не на всіх зупинках;
мала кількість терміналів самообслуговування для купівлі та поповнення транспортних карток;
коли відсутній інтернет, валідатори в транспорті не хочуть приймати оплату банківськими картками (як було під час блекаутів);
недостатня кількість валідаторів в салонах транспорту: в маршрутках він всього 1 на салон, навіть якщо це великий 12-метровий автобус; в трамваї їх лише 2, що також створює незручності для оплати проїзду;
жахливий дизайн транспортної картки (просто згадайте яким він був раніше, а яким став зараз);
проблеми з купівлею паперових QR-квитків та бездіяльність влади призвели до того, що готівка пропала лише з комунального транспорту.
У приватників вона як ходила, так і продовжує ходити, що призводить до маніпуляцій з боку приватних перевізників щодо їх реальних доходів.
Нова система оплати проїзду принесла як ряд плюсів, так і мінусів.
Зручно, що можна оплатити проїзд банківською карткою на будь якому валідаторі, і не потрібно обов’язково пертися на середні двері заради цього. Плюс, ще і кошти знімає моментально.
Класно, що кошти на транспортну картку приходять майже відразу, а не на наступний день.
Місто не витрачало кошти з бюджету на ці оновлення.
Нарешті відмінили готівковий розрахунок у водія! Але-але — альтернатива, яка мала прийти йому на заміну просто жахлива.
Мало того, що ці QR-квитки майже ніде купити, так їх ще треба і по 2 за раз купляти. Плюс термінали взагалі не видають решти.
І на фоні з цим катаються приватні маршрутки, які рішення виконкому про відміну готівки таке відчуття що і не чули.
Тут ще можна перечислити мільйон проблем нової системи, але найгірше те, що з ними нічого не роблять. Ні влада, ні новий оператор АСООП.
Чи вартувала заміна оператора тих всіх плюсів, що ми отримали? Питання риторичне…
Не забувайте підписувати петицію з вимогою реформувати систему громадського транспорту міста
https://petition.e-dem.ua/zhytomyr/Petition/View/159
Телеграм-канал «Тут є місто».