Субота, Квітень 19

УЦОЯО презентувати звіт про результати загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти 2024 року. 

Дослідження відбулося у сфері читацької, математичної та природничо-наукової компетентностей.

 Читання

Майже кожен п’ятий четвертокласник має серйозні труднощі з розумінням прочитаного, визначенням теми тексту чи пошуком очевидної інформації.

 17,7% учнів не подолали базовий поріг читацької компетентності.

Динаміка:

2018 — 17,5% учнів досягали високого рівня

2021 — 14,9%

2024 — лише 13,5%

Серед основних причин є пандемія та повномасштабна війна. Адже за дистанційного навчання багато дітей втрачали інтерес до читання, який у звичних умовах підтримують учителі.

 Математика

Є підстави для обережного оптимізму: середній результат 2024 року — 201,8, що трохи більше за 2021 рік (199,9), але ще не досягає рівня 2018-го (203).

Більшість дітей продовжували навчання, а вчителі надавали необхідну підтримку навіть у складних умовах, тому критичного падіння успішності не зафіксовано.

 Природничо-наукова компетентність

1 з 2 учнів – може працювати з науковою інформацією, встановлювати зв’язки в навколишньому світі

6 з 7 – мають базові знання про природні явища і процеси

Але лише кожен шостий учень здатен успішно планувати та аналізувати дослідницькі практики. 

16,1% учнів не подолали навіть базового рівня: 

— не розуміють взаємозв’язків у природі

— демонструють низький рівень просторового й критичного мислення

— мають серйозні прогалини в засвоєнні курсу «Я досліджую світ»

За висновком дослідників варто посилювати розвиток дослідницьких навичок та критичного мислення вже з молодших класів.

Департамент освіти Житомира

Коментувати
Share.
Leave A Reply

Exit mobile version